Trots: Marlon Roelands "De vertrouwensband tussen ons en onze klant is cruciaal voor succes"

WVDB mag trots zijn. Wie trots is, mag dat ook laten zien. In deze serie interviews gaan we op onderzoek uit om te ontdekken waar we trots op mogen zijn. Dit keer spraken we met Marlon Roelands (samenstelpraktijk).

Marlon Roelands is 12,5 jaar als accountant werkzaam bij WVDB. Samen met Ramon Pelders stuurt hij het team van de samenstelpraktijk in Rosmalen aan. De samenstelpraktijk houdt zich voornamelijk bezig met het proces omtrent het samenstellen van jaarrekeningen, fiscale aangiften en advisering op gebied van financieringsaanvragen en managementinformatie.

1.jpg
Waar ben je trots op?
Je merkt dat je team echt iets betekent voor de klant.
We werken hard voor onze klanten, en dat zien ze gelukkig ook. Als je klanten naar je toekomen met complimenten over ons werk, geeft dat energie. Maar waar ik de meeste energie van krijg is wanneer ik mensen zie groeien. Het is zo mooi om mensen binnen te zien komen met bepaalde ambities, en ze na verloop van tijd die ambities waar zien maken. Ik vind het mooi dat ik ze daarin mag coachen.

Naast bezig te zijn met het bedienen van onze klanten, ligt een groot deel van mijn focus op het bieden van uitdagingen aan de mensen in mijn team. Wat mij echt het meest een trots gevoel geeft, is wanneer een klant naar me toekomt met een compliment over een van onze teamleden.

2.jpg

Wat kenmerkt dit werk?
Wij richten ons op het creëren van een vertrouwensband.
Uiteraard is het ontzettend belangrijk dat we kwaliteit leveren op het gebied van onze dienstverlening, maar wij vinden dat we verder moeten gaan dan wat moet. De grootste uitdaging ligt in het opbouwen van een vertrouwensband, met andere woorden: het zijn van een zakelijke vriend van een klant.
Ondernemen is niet zomaar cijferwerk, ondernemen is iets persoonlijks. Je leert pas écht iemands ambities kennen als je een goede band met hem hebt. In een vriendschap kun je open en eerlijk naar elkaar communiceren, en elkaar behoeden voor mogelijk onvoorziene zaken. Als je klanten zich persoonlijk opstellen kun je die persoonlijkheid terug laten komen in zijn bedrijfsvoering.
Zodra er een vertrouwensband is tussen ons en de klant, kunnen we de juiste inzichten geven die een ondernemer verder helpt in zijn of haar ambities. Wij zijn niet de ondernemer, dus wij zullen nooit vertellen hoe iemand zijn bedrijf moet voeren. Wat we wel doen, is het stellen van de juiste vragen om de klant tot juiste beslissingen te brengen.

3.jpg

Waar ben je kritisch op?
Verantwoordelijkheidsgevoel.
Ik vind het ontzettend belangrijk dat de klant ons vertrouwt. Dat we te vertrouwen zijn, is een feit, maar dat moet de klant ook voelen. Dat maakt dat we streven naar hoge kwaliteit in ons werk. Daar voel ik me 100% verantwoordelijk voor. Dit verantwoordelijkheidsgevoel zoek ik ook in mijn team. Niet alleen naar hun klanten toe, maar ook zeker naar zichzelf. Als men hier komt werken, doen ze dat met bepaalde ambities. Als je ambities uitspreekt, dan moet je er ook achteraan gaan om deze waar te maken. Ik ben wel iemand die ze achter hun broek aan zit om ze zo goed mogelijk te helpen om verder te komen. Hetzelfde vertrouwen wat ik in mijn team heb, hoop ik ook van de klant te krijgen.

Wat brengt de toekomst?
Voorlopen op de toekomst
Onze markt verandert snel en we zien van alles gebeuren. Gelukkig hebben we een zeer innovatief karakter. Zo focussen we ons op data analyse en thema’s als big data. Het is mooi om te zien dat wij als kantoor hierdoor voorop lopen binnen onze dienstverlening.

“Mag ik het interview aan collega’s laten lezen?”, vraagt hij afsluitend. Dit typeert Marlon. Hij is iemand die veel waarde hecht aan zijn collega’s. Zij zijn de drijfveer achter het plezier in zijn werk.

6 december 2017
Terug
mijn.wvdb.nl