Trots: Jules Huijs “Innovativiteit zit in alles wat we doen”

Accountancy 18 augustus 2017

IMG_1940.jpg

Jules Huijs “Innovativiteit zit in alles wat we doen”

De controlepraktijk bij afdeling Accountancy is volop in ontwikkeling. ‘Zoals ‘t heurt’ hier bij Witlox van den Boomen, wordt er hard gewerkt om op de toekomst vooruit te lopen. We spraken met Jules Huijs, senior manager bij de controlepraktijk. Trots is hij zeker, maar het was even graven om door de kritische blik van deze workaholic heen te prikken.


Waarom WVDB?

Het kantoor ziet de toegevoegde waarde van mensen die zich willen blijven ontwikkelen.

Ondernemerschap wordt beloond. Dit is het resultaat van een onderneming met een innovatief karakter. Witlox van den Boomen is mijn eerste werkgever, en ik werk er nu al 13 jaar. Het blijft hier altijd boeien. Je ziet starters groeien, beter worden. Dat geeft zoveel energie. Ik werk graag met jonge mensen. Die leergierigheid houdt óók mij scherp.

 IMG_1972.jpg


Waar ben je trots op?

Die gezamenlijke drive om onszelf naar een hoger niveau te tillen

We hebben een erg hectische periode achter de rug. Jezelf als team en afdeling blijven ontwikkelen is altijd noodzakelijk, maar een verandertraject als degene die we hebben doorgemaakt is toch net iets anders. Wij vinden een gezonde work-life balans erg belangrijk, hierin zijn wij zelfs onderscheidend. Iedereen in ons team gelooft hier ook in. Het afgelopen half jaar hebben we iedereens geloof even op de proef moeten stellen. Dat was heel pittig, maar dat iedereen, en dan bedoel ik ook echt iedereen, zich zo heeft ingezet hiervoor, maakt mij oprecht heel trots.


Wat verklaart jullie succes?

We hebben een unieke manier van samenwerken.

Onze teams hebben weliswaar een vaste indeling qua hiërarchie met de juiste samenstelling van senioriteit, maar om onszelf fris te houden wisselen de personen op die posities wel. Zo werken we allemaal met elkaar samen. Dit zorgt er niet alleen voor dat we elkaar beter leren kennen, maar zo blijven we ook allemaal van elkaar leren. Uiteindelijk zie je die kwaliteit terug in het werk voor onze klanten.


Ook werken we hard om een sterke band met de klant te vormen. Daarom is het ontzettend belangrijk om de klant goed te leren kennen. Dit doen we door goed te kijken naar bedrijfsprocessen. Zo leer je de klant immers veel beter kennen. We leren de klant niet alleen kennen door naar de processen van het bedrijf zelf te kijken, maar ook verdiepen wij ons in de branche van de klant en de ontwikkelingen in die markt. Als je een klant goed wilt helpen, is dit onvermijdelijk. Deze kennis zorgt ervoor dat we klanten kunnen gaan adviseren. Daarom zijn onze ontwikkelingen op gebied van data analyse zo belangrijk.

 IMG_1936-bewerkt.jpg

 

Maakt dat jullie uniek?

Door altijd naar de toekomst te kijken, blijven we relevant.

Ons beroep is gebaseerd op de wet, en daar hebben we geen invloed op. Als daarin iets van je dienstverlening zou wegvallen, wat voeg je dan nog toe? Dit voorzien we niet, maar daar kijken we wel kritisch naar. Je blijft altijd kijken naar de toekomst. Wat is de next big thing? Hoe blijven we relevant? Daar houden we ons dus constant mee bezig. In ons vakgebied is dit is op dit moment data analyse. Neem bijvoorbeeld ‘Proces Mining’. We maken de processen van onze klanten visueel. We verzamelen een bak data van de klant, welke we koppelen aan elkaar. We maken bijvoorbeeld inkoop processen visueel in flowcharts, dit zorgt ervoor dat wij per klant specifiek de ultieme processen in kaart brengen, en uiteindelijk uitzonderingen kunnen spotten. Soms zijn dit handige ‘olifantenpaadjes’: de uitzonderingen die onontkoombaar zijn. Soms zijn dit kostbare omleidingen die voor vertraging zorgen en/of voor extra kosten zorgen. Deze werkzaamheden zorgen echt voor een wow-factor bij onze klanten, dat is natuurlijk ook een schouderklopje waard. Toch nóg iets om trots op te zijn.


En dan nog dit..

Stilstaan is wel belangrijk

‘Stilstaan is inderdaad geen optie’, wordt wel eens gezegd. Maar ik vind van wel. Het is belangrijk om af en toe stil te staan bij successen die geboekt worden of om even te genieten van zo’n team prestatie. Dit team verdient een pluim, maar we genieten te weinig. Dat zit natuurlijk ook wel in ons, of in ieder geval mijn, kritische karakter.

IMG_1928-bewerkt.jpg

Terug