De ondernemer, een alleskunner?

De ondernemer, een alleskunner?
26 september 2018 3 min. leestijd

Als ondernemer doet u veel verschillende taken zelf. De rollen die u hierdoor vervult, stapelen zich maar op. Veel van deze rollen bedenkt u zich niet voordat u start met de onderneming, het overkomt u. WVDB Adviseurs Accountants onderscheidt zich door de multidisciplinaire aanpak, maar welke rol kunnen wij voor u vervullen?


Taken in overvloed

Een klant van ons is in het verleden samen met zijn compagnon een onderneming gestart. Met zijn tweeën zijn ze aan de slag gegaan om een stabiele onderneming op te bouwen. En we kunnen wel zeggen dat dit gelukt is, een mooi bedrijf met circa 7 personeelsleden die dagelijks mooie projecten maakt. Zoals in de inleiding reeds is aangegeven, komen er verschillende taken bij het ondernemen kijken. U bent verantwoordelijk voor de sales, verzorgt de personele planning, neemt HR voor uw rekening en doet ook nog de nodige administratie zelf.

 

In het begin van 2018 heeft één van beide compagnons besloten uit te stappen, waardoor de ander “in zijn ééntje” verder moest. Alsof er nog niet genoeg werkzaamheden waren, kwamen ook de taken van de compagnon op zijn bordje. Wat nu…?

 

Werk in uw kracht

Door de grote hoeveelheid taken, komen er verschillende vragen om de hoek kijken. Hebt u wel voldoende tijd om deze rollen goed te vervullen? Zijn er taken uit te besteden? Maar wat als u hierdoor de controle verliest, of als het veel geld gaat kosten?

 

De ondernemer bleek niet “in zijn ééntje” te zijn. Wij hebben voor deze ondernemer een duidelijke en concrete taakverdeling in beeld gebracht. Welke taken zijn er, wie vervult deze taken en is het wenselijk dat die medewerker deze taken blijft vervullen? Dit zijn allemaal vragen waar wij u mee kunnen helpen. Tijd is geld en tijd is maar één keer te besteden, dat geldt ook voor u als ondernemer. Wij kunnen een ondersteunende rol bieden voor diverse taken binnen uw onderneming, zoals de administratie en HR, maar wij kunnen u ook helpen met het creëren van structuur in uw organisatie. Een ondernemer dient voldoende ruimte te hebben om te doen waar hij of zij goed in is.

 

Hoe zit uw taakverdeling?

Wij zien veel verschillende ondernemers, bedrijven en branches. Hierdoor hebben wij veel ervaring met efficiënte taakverdelingen en oplossingen. Zijn de taken bij uw onderneming nog wel optimaal verdeeld en krijgen deze taken voldoende aandacht? Neem gerust contact met ons op om hier eens over te sparren!

Terug